Drogpolicy

Tanums Brukshundsklubb är en intresseförening som vänder sig både till vuxna och ungdomar, som är intresserade av hundsport av olika slag. I klubben arbetar vi med hundar – levande ”arbetskamrater”, som vi genom kontakt, koncentration och samarbete, utvecklar till trogna vänner bl.a. till sällskap, lydnad, tävling och agility. Vi har största ansvar för deras vård och säkerhet. I denna miljö accepteras inte droger. Våra träffar skall vara helt drogfria. De vuxna medlemmarna skall vara goda förebilder för ungdomarna. Klubbens ledare skall informera medlemmarna om:

•  de skador som droger för med sig.
  • drogpåverkade personers olämplighet och fara för djur.
  •  möjligheter till stöd och hjälp om någon klubbmedlem får problem med droger.

Dessa enkla regler /policy kommer att informeras om vid varje nytt kurstillfälle och tävling. Anslag kommer att finnas i klubbstugan. Informationen kommer också att finnas på klubbens hemsida.

Ovanstående drogpolicy för Tanums Brukshundsklubb, gäller från och med 2008-05-14. Tanumshede 2008-05-14