Sjöräddningshund 2-3 sept!

Hela arrangemanget är flyttat från maj till september!!!

Lär dig mer om Sjöräddningshund!

Är du nyfiken och vill lära dig vad som krävs för att utbilda en sjöräddningshund?

Lördag den 2 september lyssnar vi på vår medlem, sjöräddaren Anders Möllstam, om sin resa med jaktlabradoren Lotus, till att bli certifierad Sjöräddningshund ekipage.

Söndag den3 september får du och din hund prova på några moment i utbildningen om sjöräddningshund, på Tanum Brukshundsklubb.

***  ***  ***

Så på lördag den 2 sept är du välkommen till Tingshuset
i Tanumshede
, Apoteksvägen 10 vid Bygdegårdsplan. Föredraget med Anders startar  kl 11.30 (insläpp från 11.00) och beräknas hålla på i ca 1,5 timme (inklusive frågestund).
Fri entré men du behöver anmäla dig nedan eftersom maxantal deltagare är 34 personer.

Vi bjuder på kaffe/te från 11.00

Och på söndag den 3 sept mellan 10.00 - 13.00 är du sedan välkommen upp till Tanums Brukshundsklubb.

Då får du se hur en räddningshund tränas och därefter får du prova på några av dessa moment.

För medlemmar är det gratis!

Och vill du som "icke-medlem" pröva på så tar vi en kostnad på 100 kr per ekipage (1hund och 1 hundförare).  Anmäl dig nedan!

Är du inte medlem i Svenska Brukshundklubben och vår Klubb så anmäler du dig till SBK
här

Mer information om medlemskap kan du läsa här på Medlemssidan

Evenemanget arrangeras av Tanums Brukshundklubb i samarbete med Studiefrämjandet