Ordförande har ordet!

Ja då sitter jag här som ordförande ett år till!

För 3 år sedan satt jag i valberedningen och fick inte tag i någon som kunde axla platsen som ordförande. Just för att inte klubben skulle läggas ner, så tog jag på mig uppdraget. Och nu har jag fortfarande den platsen!! Det beror dels på att jag fått förtroendet av er, men hade det inte varit för att jag har fantastiska medarbetare i styrelsen ,så hade jag aldrig suttit kvar - ni är guld värda.

Vi har dessutom fått in 2 nya i styrelsen som vi välkomnar varmt, Ing-Marie Magnusson och Eva Carlsson. Det är alltid nyttigt med friskt blod.

I år har vi fullt med aktiviteter på klubben, vilket ni kan se här på hemsidan.

Vill någon av er medlemmar hitta på en aktivitet? Hör av er, så kan vi se om vi kan fixa det tillsammans med er.

Vi har köpt en ny gräsklippare och tyvärr får vi ingen hjälp av AME med klippningen i sommar. Så vi får klippa själva! Har ni tid och lust att hjälpa till så hör av er till mig.
Med tanke på att vi är 204 medlemmar kan man göra den matematiska beräkningen med att åtminstone en fjärdedel nyttjar våra planer och vill bidra till hjälp. Då hade det räckt att ännu en fjärdedel av de 50 klipper varsin gång! Alltså 12 medlemmar av 204 som hjälper till på klubben med varsin klippning i en 6-veckorsperiod ....... ja, det behöver klippas 2 gånger per vecka.

Söndagen den 14 maj har vi en städdag på klubben. Då är ni hjärtligt välkomna, för ju fler vi är - desto roligare och snabbare går det. Vi kommer att bjuda på grillad korv och fika. Vi träffas kl.12.00 och du ......
a med ett gott humör och arbetshandskar!

Och för er som inte vet vem jag är, så får jag ju presentera mig.
Jag är en glad pensionär som jobbar 2 dagar i veckan på Colorama i Tanumshede.  Min stora passion i livet är agility. Men - detta började jag med först som 50 åring, så det är aldrig för sent att börja. Jag har tävlat lag SM 2 gånger med min Border collie Solita som nu är 14,5 år. Nu tävlar jag med Singha, även hon är en Border collie på nu 4 år. Oavsett om vi tar oss till SM eller inte, så har vi väldigt kul på vägen dit. Och förutom agility så tillbringar jag gärna min tid med mina underbara barnbarn!

//Marléne Allebring