VALPKURS hösten 2022

På vår valpkurs får du och din nya familjemedlem lära er grundfärdigheter som att komma på inkallning, följsamhet, kontakt och att hälsa fint. Ni får lära er hur man kan träna koppelgående, stadga, passivitet och möten. Miljöträning, nosövningar och förbudsteknik ingår också. Allt sker på ett lekfullt och belöningsbaserat vis. Vi har också teori de flesta tillfällen. I kursen ingår inte att valparna får leka med varandra utan det är en kurs där du och din valp tillsammans ska utveckla en positiv relation med varandra.

Start: Mån den 29 augusti
Kl.
18.30 - 20.00.
Kursen fortsätter ytterligare 5 måndagar.

Rekommenderad litteratur: VALPTRÄNING med Jessica Mann
En bok som är utmärkt bra för alla valpägare!

Instruktör: Helena Lindhe
Kostnad: 900 kr samt ev. medlemsavgift

Om din valp är mellan 12 veckor och 6 månader vid kursstart är du välkommen att anmäla till den här kursen! Självklart kan du delta om valpen är yngre men tänk på att den ska ha sin sista vaccination för att vara bland andra hundar.

Du betalar senast en vecka innan kursstart på
Bankgiro: 683-7249 eller på Swish 123 281 7575 .

Är du inte medlem i Svenska Brukshundklubben och vår Klubb så anmäler du dig till SBK här https://brukshundklubben.membersite.se/

Mer information om medlemskap kan du läsa här på Medlemssidan! Medlemskapet skall vara giltigt under HELA kurstiden.

Anmälan är bindande!

[easy-contactform id=1414]