Nyårskaramellen 31/12-21

Nyår är för många hundar en ganska så jobbig dag!

Tanums Brukshundklubb anordnar därför specialsök och lite till, för att erbjuda Dig och Din Hund möjlighet att träna. Hundar blir trötta av att använda nosen, så detta är ett ypperligt tillfälle att aktivera nosarbete.

Detta är ingen kurs men lekledare finns på plats.

VAR: Tanums maskinstation
NÄR: Kl 11-15
KOSTNAD: 200 per deltagare

Kong är doftetiketten vi använder och för dig som inte har lärt in Klassisk Röd Kong så påbörjar vi den doftinlärningen på plats. För dig som är van blir det en större utmaning!

Passa på att träna miljö - med gallertrappa, tunnlar och även balansträning ute. Även en rallylydnadsbana med nybörjarskyltar finns för den som vill träna på det.

Mellan kl 11-14 kommer klubbens  instruktör, tillika författare, Helena Lindhé att  signera sin nya bok Specialsök. Boken finns snart att köpa i bokhandeln, men böcker kommer att kunna köpas på plats.

Du behöver inte vara medlem för att delta, men din hund skall ha fullgott vaccinationsskydd.

Varmt välkomna önskar Tanums Brukshundklubb
Kubben för Dig och Din Hund!

STÄNGD FÖR ANMÄLAN