Ordförande har ordet!

Nytt år och nya möjligheter!

Året 2020 var mitt första år som ordförande - vilket omtumlande år det var!
Från att ha varit en klubb som gick på knäna ekonomiskt till att bli en blomstrande klubb med full aktivitet känns så fantastiskt. Och en stor anledning till detta är att vi fått tillbaka Daisy Kvick som instruktör. Så glad att ha tillbaka dig i klubben Daisy!
Att ha "världens bästa kassör" i Lise-Lotte Mårtensson som sköter det ekonomiska - underlättar otroligt för en förvirrad ordförande!!
Dessutom har jag till min hjälp, vår duktiga sekreterare Helena Linde, som förutom att se till att våra möten blir ordentligt protokollförda, fixar hon "slavlistor" för oss styrelsemedlemmar!!

För er som inte redan vet vem jag är, kommer här en kort presentation.

Jag är en riktig agilitynörd och har 2 stycken Bordercollie. Solita 12,5 år som jag tävlat lag-SM med 2 gånger och Singha som är 2 år och bara hann med att tävla 1 månad pga pandemin. Numera är jag dessutom en glad pensionär som delar min tid med hundar, gubbe, barnbarn och lite jobb på Colorama.

Vi är nu över 160 medlemmar i klubben! Så nu hoppas jag att vi gemensamt kan hjälpas till - stort som smått - uppe på klubben. Vi är ju en ideell förening och om alla drar sitt lilla strå till stacken så blir det desto roligare. Är det någon som känner sig manad att klippa gräset vad det lider så hör av er till mig eller om det är något annat som ni tror att ni kan bidra med.

Som säkert många har märkt så pågår just nu en febril aktivitet uppe på klubben! Och det är alla våra kurser som har kommit igång för terminen. För dig som inte riktigt förstått vidden så kan jag berätta att den stora efterfrågan på kurser resulterat i inte mindre än 13 olika kurser med start före maj månad!! Det tål att jämföras med det vanliga antalet 4-5 kurser vi hade på ett halvår förr när vi ändå hade lite mer verksamhet än klubben haft de sista åren.

Ja en sak är säker - brukshundklubbars verksamhet har lätt för att följa FHM's Coronarestriktioner. Vilket vi är oerhört glada för! Hundar och hundförare skall ju ändå inte vara för nära varann - oavsett om vi har Corona eller inte.

Ta väl hand om Dig och Din Hund - för jag hoppas att du känner dig väl omhändertagen av oss!

Vi syns på klubben!
//Marlene Allebring