VALPKURS våren 2021

STÄNGD FÖR ANMÄLAN

På vår valpkurs får du och din nya familjemedlem lära er grundfärdigheter som att komma på inkallning, följsamhet, kontakt och att hälsa fint. Ni får lära er hur man kan träna koppelgående, stadga, passivitet och möten. Miljöträning, nosövningar och förbudsteknik ingår också. Allt sker på ett lekfullt och belöningsbaserat vis. Vi har också teori de flesta tillfällen. I kursen ingår inte att valparna får leka med varandra utan det är en kurs där du och din valp tillsammans ska utveckla en positiv relation med varandra.

Kursen startar söndagen den 28 mars kl. 10 - 12
på Tanums Brukshundklubb.
Kursen fortsätter ytterligare 5 tillfällen på kommande dagar mellan kl. 10 - 12  den 5 april, 18 april, 25 april, 2 maj och 9 maj.
Ett av dessa tillfällen kommer att förläggas till Grebbestad.

Rekommenderad litteratur: Härliga valptid! av Curt och Ingalill Blixt. Vi kommer inte att ha litteraturgenomgångar men denna bok är utmärkt för alla valpägare!

SBK-instruktör: Daisy Kvick Karlsson
Kostnad: 1100 kr samt ev. medlemsavgift

När du anmäler dig får du ett bekräftelsemejl närmare kursstart
med ett preliminärt schema.

Om din valp är mellan 12 veckor och 6 månader vid kursstart är du välkommen att anmäla till den här kursen! Självklart kan du delta om valpen är yngre men tänk på att den ska ha sin sista vaccination för att vara bland andra hundar.

Du betalar senast en vecka innan kursstart på
Bankgiro: 683-7249 eller på Swish 123 281 7575 .

Anmälan är bindande!

Glöm inte att lösa medlemskap om du inte redan är medlem i SBK och Tanums Brukshundklubb! Är du inte medlem så anmäler du dig här på Medlemssidan!*

Kursen arrangeras av Tanums bruks
Easy Contact Pro ‹ Tanums Brukshundklubb — WordPress