UNGHUNDSKURS våren 2021

Öppen för anmälan av reservplatser och sparas inför nästa kursomgång omkring maj/juni.

Vill du gå vidare med din hund efter valpkursen eller har din hund
nu blivit en könsmogen unghund i sina bästa dagar med ökat självförtroende och lite egna påhitt?

Vi lägger fokus på att skapa en god relation mellan dig och hunden genom att träna kontakt - och följsamhetsövningar, hantering, passivitet, inkallning, sitt, ligg och tips på aktivering samt lägger en grund för ett trevligt hundägande och/eller fortsatt träning.

Vi väver in teori där vi pratar om bl.a. belöningar, stress, hundspråk, aktivering och andra ämnen som kan vara av nytta för varje hundägare i vardagen.

Utöver detta finns också en möjlighet att anpassa kursinnehållet efter deltagarnas förkunskaper och önskemål.

Kurstillfällen:28/3, 5/4, 18/4, 25/4, 2/5, 9/5

1 hund per deltagare och max 7 ekipage på kursen
Hundens ålder: 7 månader (vid start) - 18 månader

Instruktörer:
Daisy Kvick Karlsson m medhjälpare Jenny Karlsson

Kostnad: 1100 kronor

Tid: 15.30 - 17.30
Start: 28 mars

Du betalar senast en vecka innan kursstart på
Bankgiro: 683-7249 eller på Swish 123 281 7575.

Glöm inte att lösa medlemskap om du inte redan är medlem i SBK och Tanums Brukshundklubb!
Är du inte medlem så anmäler du dig här på Medlemssidan!

Kursen arrangeras av Tanums brukshundklubb i samarbete med Studiefrämjandet

Easy Contact Pro ‹ Tanums Brukshundklubb — WordPress