LYDNADSLÄGER 29-30 maj med Heidi Billkvam

Välkommen till Lydnadsläger med Heidi Billkvam
29-30 maj 2021.

Vi har lyckats få  Heidi Billkvam att komma och träna lydnad med oss
en helg på Tanums Brukshundklubb!

Det finns 7 platser under helgen 10-11 april 2021.
Nytt datum 29-30 maj!!

Du anmäler dig via formuläret längst ner i annonsen - efter presentationen om Heidi - och tänk på att din anmälan är bindande. Till det här lägret är även icke-medlemmar välkomna men om det är många sökande - så har medlemmar förtur!

Heidi kör effektivt och med rullande ekipage och följande ekipage står på tur för snabba byten.

Ta med egen lunch och fika, vi står för kaffet. Och glöm inte eget vatten till din vovve då vi ej har vatten i stugan.

Vi kommer hålla till på Tanum Brukshundklubb.

Vi håller oss till restriktionerna om Corona och de gällande restriktioner som finns. Särskilt med tanke på inreseförbudet som råder just nu. Därav får du vara beredd på att det kanske blir ändring.

Pris: 2 800 kr för en hel helg!

Välkommen med din anmälan!

Presentation av Heidi Billkvam

Heidi började sin karriär med Border Collien Shanty. Tillsammans vann dom EM i lydnad
och Norsk Mästerskap samt en silvermedalj på VM. Heidi & Shanty vann 3 ggr årets lydnadshund i Norge.

Heidi har varit lagledare för svenska lydnadslandslaget under två år och hon har även tränat det Italienska lydnadslandslaget.

Efter att ha flyttat till Sverige och börjat med Border Collie uppfödning, Bolobompa, var Heidi med i SM i lydnad och kom på 7 plats. Tyvärr så gick Shanty bort - endast 5 år gammal . All tävlingslust med lydnad försvann. Heidi bestämde sig för att börja med vallning istället.

Så vann Heidi SM i vallning  året 2014 och har nu i 4 år varit med i svenska landslaget i vallning.

Heidis träningsfilosofi: Träna in alla moment så positivt som möjligt med ett belöningssystem som hon själv kallar för ”full fest” - där hunden belönas upp ordentligt!

Vill du läsa mer om Heidi kan du gå in på hennes hemsida som heter www.kronbacken.se
Vid frågor hör av dig till Daisy Kvick Karlsson
Daisy@tanumsbk.se