Anmälan SPECIALSÖK

Specialsök grund, för dig som är nybörjare!

SBK Specialsök - inlärning av doften classic Kong, den röda kongen som finns att köpa i zoobutiker.

Vi lär hunden söka, hitta & markera en specifik doftetikett, vi startar upp med att lära hunden doftetiketten Röd Classisk KONG - den doft som SBK har som doftetikett.

Vi lär hunden hitta doften och belönar upp den samt söka efter etiketten i många olika miljöer. Att gå en kurs i specialsök ger er hund en mental stimulans och bygger även upp hundens självförtroende.

Inga förkunskaper krävs, vi lägger stor vikt vid att utveckla en bra motivation att vilja söka och hitta etiketten och markera densamma.

Max antal deltagare: 5 ekipage
Kursdagar: Start 31 januari kl. 10-12 och därefter samma tid den 7/2, 21/2, 28/2 och 14/3
Plats: Hemma hos Jennie Karlsson mellan Tanum och Bullaren
Pris: 1500 kr
SBK-instruktör: Daisy Kvick Karlsson

Då vi i dessa Corona tider inte kan samlas för teori, så kommer den att lösas via webben och inbjudan till detta kommer i god tid.

Du betalar senast en vecka innan kursstart på
Bankgiro: 683-7249 eller på Swish 123 281 7575 .

Anmälan är bindande!

Glöm inte att lösa medlemskap om du inte redan är medlem i SBK och Tanums Brukshundklubb! Är du inte medlem så anmäler du dig här på Medlemssidan!

Kursen arrangeras av Tanums brukshundklubb i samarbete med Studiefrämjandet.