INSTÄLLD !!! Favorit i repris – Tävlingslydnad med Sanna Markebrand 3e och 4e oktober 2020!

Kursen är inställd pga för få anmälda!

Äntligen har vi fått ännu ett träningstillfälle
med Sanna Markebrand igen!

Du kan välja om du vill gå lördagen den 3 oktober eller söndagen den 4 oktober.
Eller kanske båda dagarna?

Max antal platser per dag är 6 ekipage.
Om det blir fler anmälningar så hamnar man automatiskt på reservlistan.

Pris: 1100 kr/ ekipage
Vill du gå båda dagarna kostar det 2100 kr.

Medtag egen fika, lunch och vatten till både dig och din hund.

Anmälningsformuläret finns längst ner i annonsen!

Vill du komma igång med tävling och funderat på vad/hur gör jag... eller har du kommit en bit och vill slipa på detaljerna? Då är detta ett gyllene tillfälle för Dig!

Lör den 3 oktober kl. 9-17 och
Sön den 4 oktober kl.9-17 har du 2 tillfällen att välja på!

Då kommer Sanna Markebrand tillbaka till Tanums Brukshundklubb och håller i ytterligare 2 tillfällen av heldagscoaching i tävlingslydnad för dig och din hund tillsammans med 5 andra ekipage.

Du behöver inte vara medlem i klubben för den här kursen, men medlemmar har förtur.

I anmälan vill vi att du skriver hur långt du kommit och om du tävlat samt
vad du känner och tror att du behöver träna på.

Pga, Covid-19
Medtag egen lunch och fika samt vatten till dig och din hund som räcker hela dagen.
Tänk även på att ta med handsprit och tvättservetter då vår klubbstuga har ej vatten.

Presentation av Sanna
//Jag heter Sanna Markebrand och har - tillsammans med min man - tre belgiska vallhundar/malinois. Vi har tidigare haft berner sennen och schäfer och har alltid tränat och tävlat våra hundar gemensamt.

Jag är intresserad av det mesta inom hund, men framför allt bruks, lydnad, rallylydnad och specialsök. Jag har tävlat elitklass i spår, rapport, skydds och lydnad. Tre av våra hundar har startat på SM, en i lydnad, en i rapport och en i skydds. På senare tid har jag även provat på rallylydnad och specialsök. Just nu tävlar jag lydnadsklass 2, avancerad rally samt specialsök (inofficiellt) med Ditte som är 6 år.

Jag skulle inte kalla mig en renodlad klickermänniska men jag använder mycket av klickertänket när jag tränar hund. I tävlingslydnaden jobbar jag bara med positiv förstärkning. Det är viktigt att identifiera vilka belöningar hunden verkligen uppskattar eftersom det är alltid är hunden och inte vi som avgör vad som verkligen är en belöning. Man kan göra mycket för att lära hunden att uppskatta olika typer av positiv förstärkning och ibland måste man tänka lite ”utanför boxen” angående vad vi erbjuder hunden för att den ska vilja jobba med oss.//

ANMÄLAN STÄNGD PGA INSTÄLLD KURS!