Unghundskurs på söndagar med start 23 augusti 2020! FULLSATT!!!

Nu är det dags att anmäla sig till höstens unghundskurs

Vill du gå vidare med din hund efter valpkursen eller har din hund nu blivit en könsmogen unghund i sina bästa dagar med ökat självförtroende och lite egna påhitt?

Vi lägger fokus på att skapa en god relation mellan dig och hunden genom att träna kontakt - och följsamhetsövningar, hantering, passivitet, inkallning, sitt, ligg och tips på aktivering samt lägger en grund för ett trevligt hundägande och/eller fortsatt träning.

Vi väver in teori där vi pratar om bl.a. belöningar, stress, hundspråk, aktivering och andra ämnen som kan vara av nytta för varje hundägare i vardagen.

Utöver detta finns också en möjlighet att anpassa kursinnehållet efter deltagarnas
förkunskaper och önskemål.

Vi prövar ett nytt kursupplägg med lite mer komprimerad kurstid på en helgdag men färre tillfällen än vanligt, d.v.s. 4 tillfällen á 3,5 timma på söndagar.
Kurstillfällen: 23 aug, 30 aug, 6 sept och 13 sept

1 hund per deltagare och max 6 ekipage på kursen
Hundens ålder: 7 månader (vid start) - 18 månader

Instruktör Daisy Kvick Karlsson

Kostnad: 1100 kronor

Tid: 15.00 – 18.30

Då kursen nu är fullsatt kommer du som anmäler dig att hamna på reservplats!

Du betalar senast en vecka innan kursstart på
Bankgiro: 683-7249 eller på Swish 123 281 7575.

Anmäl dig till kursen genom formuläret nedan!

Glöm inte att lösa medlemskap om du inte redan är medlem i SBK och Tanums Brukshundklubb! Är du inte medlem så anmäler du dig här på Medlemssidan!

Kursen arrangeras av Tanums brukshundklubb i samarbete med Studiefrämjandet

Välkommen med din anmälan!

***STÄNGD FÖR ANMÄLAN***