Ordförande Marléne Allebring har ordet!

För er som inte vet vem jag är kommer här en liten presentation.

Jag är en 65-årig agilitynörd och fastnade i denna underbara sport när jag hade min Cocker spaniel Wilma. Wilma däremot, tyckte inte att det var så kul. "Spring du så tittar jag på", verkade det som hon sa!! Skaffade då min Border collie Solita, snart 12 år, som bara älskar agility!

Vi har deltagit i 2 SM och skulle varit med i år också om inte ”dumma Corona” (mitt barnbarns uttryck) hade kommit. Nu har jag dessutom Singha - också en Border collie - som är 1,5 år och en fantastisk liten hund.

Nog om mig! Nu är sommaren här och gräset växer. Sven-Olle Jonasson – också han en pensionär - har skämt bort oss i många år och klippt båda planerna. Nu kan han tyvärr inte längre hjälpa oss då hälsan sviktar. Så nu är det upp till oss medlemmar att klippa. Om vi allihop hjälps åt, så blir det så mycket lättare.

Hör av dig till mig - Marléne - på 0705-536 876 eller maila mig till marlene@tanumsbk.se eller ordf@tanumsbk.se om och när du har möjlighet att klippa någon gång.

Trots dessa konstiga tider vi lever i så har vi faktiskt en del aktiviteter på klubben. Just nu är det valpkurs och agilitykurs. Kommer även att vara en endagars kurs i tävlingslydnad nu i sommar och till hösten blir det en valpkurs till. Så långt är spikat i nuläget. Vi kommer göra ett utskick om vad ni önskar för typ och sort på kurs. Håll utkik!

Första veckan i september kommer vi ha "Hundens vecka" med olika aktiviteter att pröva på. Har du något förslag på aktivitet som du själv kan tänka dig att hålla i, så hör av dig till mig.

Önskar er alla en härlig sommar med era fyrbenta vänner.

//Vid tangentbordet, Marléne!