UNGHUNDSKURS – FULLSATT!!!

Nu är det dags att anmäla sig till höstens unghundskurs

Vill du gå vidare med din hund efter valpkursen eller har din hund nu blivit en könsmogen unghund i sina bästa dagar med ökat självförtroende och lite egna påhitt?

Vi kommer i höst starta Unghundskursen - God Relation och Kommunikation med din hund

I denna kurs ligger fokus på att skapa en god relation mellan dig och hunden och det gör vi genom att träna kontakt - och följsamhetsövningar, hantering, passivitet, inkallning, sitt, ligg och tips på aktivering samt lägger en grund för ett trevligt hundägande och/eller fortsatt träning.

Vi kommer också ha teori där vi pratar bl.a. om belöningar, stress, hundspråk, aktivering och andra ämnen som kan vara av nytta för varje hundägare i vardagen.

Utöver finns också möjlighet att anpassa kursinnehållet efter deltagarnas förkunskaper och önskemål. Upplägg: 6 x 1,5 timme

1 hund per deltagare max 5 ekipage på kursen

Hundens ålder: 7 månader (vid start) - 18 månader

Kurstillfällen:

Tisdag 22 augusti

Tisdag 29 augusti

Tisdag 5 september

Tisdag 12 september

Tisdag 19 september

Tisdag 26 september

Tid: 18.30 - 20.15

Instruktör: Maya Rygaard

Kostnad 820 kr (fika ingår) som du betalar senast en vecka innan kursstart på Bankgiro: 683-7249 eller på Swish 123 281 7575.  Anmäl dig till kursen genom formuläret nedan!

Anmälan är bindande!

Glöm inte att lösa medlemskap om du inte redan är medlem i SBK och Tanums Brukshundklubb! Är du inte medlem så anmäler du dig här på Medlemssidan!

Vi samarbetar med studiefrämjandet.

STÄNGD FÖR ANMÄLAN