Noseworkdagar

Något för dig som vill testa nosework eller kanske redan har lärt din hund eukalyptus?

Här kommer två spännande dagar där du får lära dig mer om sporten! Kan med fördel kombineras.

GRUNDNIVÅ
Vill du börja träna nosework, den nya hundsporten som tar Hundsverige med storm? Kom och prova hos oss på Tanums brukshundklubb! Under några timmar lär du din hund eukalyptusdoften och får träna på enkla inomhus- och behållarsök. Inga förkunskapskrav. Doft och doftburk ingår liksom fika.

Max 8 ekipage (om du vill gå kursen med fler än en hund går det i mån av plats). Obegränsat med observationsplatser för halva kursavgiften.

Plats: Tanums maskinstation

Datum och tid: Lördag 21 januari 2017 10-16 (avbrott för lunch 1 timma, lunch ingår ej). Anmäl senast 14 januari.

Instruktör: Helena Lindhe med Daisy Kvick Karlsson som medhjälpare. Helena är diplomerad noseworkinstruktör och är en av författarna till den populära boken Nosework – allt du behöver veta och Daisy är snart utbildad specialsöksinstruktör.

Pris: 700:- per ekipage som sätts in på klubbens bankgiro 683-7249 eller på Swish 123 281 7575 . Glöm ej ange namn och vilken kurs det gäller!

FORTSÄTTNINGSNIVÅ
Har du börjat träna nosework och lärt din hund den första doften eukalyptus? Utveckla träningen med oss på Tanums brukshundklubb! Under några timmar övar vi på utomhus- och fordonssök samt går vidare med inomhussök och behållarsök. Vi kommer att fortsätta träna på eukalyptus under dagen. Förkunskapskrav: din hund förstår värdet av eukalyptusdoften (den behöver inte kunna utföra en markering men ska veta vad den letar efter). Fika ingår.

Plats: Tanums maskinstation

Datum och tid: Lördag 4 februari 2017 10:00-16:00 (avbrott för lunch 1 timma; lunch ingår ej). Anmäl senast 28 januari.

Instruktör: Helena Lindhe med Daisy Kvick Karlsson som medhjälpare. Helena är diplomerad noseworkinstruktör och är en av författarna till den populära boken Nosework – allt du behöver veta och Daisy är snart utbildad specialsöksinstruktör.

[easy-contactform id=3085]