Inför LYDNADSÅRET 2017

Regeluppdatering i tävlingslydnad

Som du säkert vet började de nya lydnadsreglerna gälla från årsskiftet. Hör du till dem som känner sig lite osäker på vad de innebär och vad som gäller ska du ta chansen och gå på vår lydnadsuppdatering den 11 februari. Klubbens tävlingsledare i lydnad och bruks, Helena Lindhe, håller i en intressant dag där du får information om de nya reglerna och även testa på moment i startklass och lydnadsklass 1. I mån av tid gås även lydnadsklass 2 igenom. Fika ingår.

Max 8 ekipage. Obegränsat med observationsplatser för halva avgiften.

Plats: Tanums ridklubb

Datum och tid: Lördag 11 februari 10:00-16:00 (avbrott för lunch en timma, lunch ingår ej).

Instruktör: Helena Lindhe med Maya Rygaard som medhjälpare. Helena är klubbens tävlingsledare i lydnad och bruks och har koll på anvisningarna för tävling. Hon tävlar också i spår och lydnad. Maya utbildar sig till instruktör och hundpsykolog.

Pris: 400:- per ekipage som sätts in på klubbens bankgiro 683-7249 eller på Swish 123 281 7575 . Glöm ej ange namn och vilken kurs det gäller!