Tävling – NOVEMBERNOSET 27 nov 2016

Tanums brukshundklubb arrangerar tävlingen NOVEMBERNOSET!

ross-sok

Vad? En inofficiell tävling i specialsök med nosework-doften eukalyptus.

När? Söndagen den 27 november. Tävlingen kommer att gå hela dagen.

Var? I unika sökmiljöer på Tanums Maskinstation. Se karta via kalendern!

För vem? Alla hundar från 12 månader som lärt sig eukalyptus-doften. Doftprov krävs ej!

Vilka klasser?

• Grundnivå (eukalyptus) i alla 4 moment inomhussök, behållarsök, utomhussök och fordonssök.
  • Grundnivå (eukalyptus) i enskilda moment: 4 inomhussök

Vad kostar det? 300:- per klass

Mer information: Max 20 deltagare per klass. Man får starta i båda klasserna.En hund per deltagare. Löptikar går sist.

Tävlingen sker med bedömning. Reglerna skickas i samband med bekräftelse av anmälan.

Domare: Helena Lindhe och Emma Knutsson.

Fina priser!

Hur anmäler jag? Via formuläret nedan!
Där skall du uppge dina namn och adressuppgifter med mera. Även information om din hund såsom hundens namn, kön och ras m.m. samt hundens markeringssätt (måste inte vara en formell markering utan beskriv hur den gör för att du ska veta att den hittat doften).

Anmälningsavgiften sätts in på Tanums brukshundklubb Bankgiro: 683-7249 eller på Swish 123 281 7575. Först när betalningen är mottagen är din anmälan registrerad. Anmälan är bindande och anmälningsavgift återfås endast mot uppvisande av läkar- eller veterinärintyg.

[easy-contactform id=2927]