HÖGT gräs och HUGGORM………

cropped-Tanums-Brukshundklubb-e1440681010537.jpg

Sommaren har bara börjat och värmen har kommit, vi hoppas den är här för att stanna! Det innebär också att gräset gror både hemma i trädgårdarna och på klubben.

Vi har förmånen att få fantastisk hjälp av Sven-Olle (Olle) som klipper våra planer och runt om där åkgräsklipparen går att köra. Olle som engagerar sig och ställer upp helt GRATIS, lägger ner många timmar i veckan som han ger oss och klubben! Detta innebär att vi slipper ha en gräsklipparlista som så många klubbar har idag. Helt fantastiskt! Tack Olle!

Nu behöver ALLA vi medlemmar ställa upp med tid och ENGAGEMANG till att slå med röjsågen runt planerna, in & utsidan. I dikena på väg upp till klubben och mot elljusspåret samt hålla undan för det höga gräset nedanför agilityplan med ca 1-1,5 meter. Vi vill ju inte att området skall bli ormvänligt med högt gräs eller hur? Om vi håller det kort och fint så är det lättare att undvika farorna som gömmer sig i högt gräs.

OMBETTEN har under året fram till nu ÖKAT med 95 % i Sverige jämfört med förra året. Så ALLA medlemmar, klubben behöver ER tid & ERT engagemang till att hålla undan gräset. Ställ upp för DIN klubb och DINA klubbkompisar genom att hjälpa till på klubben.

Huggorm

Ring Daisy på 0704-190642 alt. mejla daisy.kvick@hotmail.com

Vi har avsatt följande veckor för röjsågsarbete: v 22, 25, 28, 31, 34, 37, 40. Givetvis så bestämmer DU själv vilken dag i veckan som JUST du kan. Röjsåg och bensin finns på klubben samt tillhörande skyddsutrustning.