Läger i Rallylydnad 26-27 juli 2016

Rallylydnad - Ur en domares synvinkel!

Ett 2-dagars läger för alla klasser

Sandra Freij

Den 26 - 27 juli kommer Sandra Freij till Tanums BK och håller i en kurs ”Ur en domares synvinkel”. Kom och träna och få en fullständig genomgång av momenten i samtliga klasser av en domare.

STÄNGD FÖR ANMÄLAN

Sandra kommer att ge tips och råd på vad man kan tänka på och hon kommer tala om vad hon som domare vill se. Det kommer även bli genomgång av banvandring, analyser av banor, temabanor, störningsträning mm. Och avslutningsvis en träningstävling.

Sandra Freij har tävlat i Rallylydnad i ca 5 år med sin Australian Shepherd tik Nikita. Förutom rallylydnaden så har de tävlat i Agility och även provat på det mesta inom hundsport såsom Nose Work, viltspår, lydnad mm. Sandra har varit med och arrangerat många rallylydnads tävlingar och är utbildad som Rallylydnads skrivare, sekreterare och domare.

Under dessa två dagar kommer Sandra ha en del momentträning i respektive klass. Vi har delat in dessa i två grupper med en halvdag per gång.

Vi har plats för 8 deltagare på varje halvdag och utöver detta kommer vi att kunna ta in 8 observatörer (deltagare utan hund) per halvdag.

Vi har delat in klasserna i nybörjare & fortsättningsklass kl. 9-13 förmiddag och avancerad & mästarklass kl. 14-18 eftermiddag tisdagen 26/7.
 Andra dagen, onsdagen den 27/7, är avancerad & mästarklass kl. 9-13 förmiddag och nybörjare & fortsättning eftermiddag kl. 14-18.

Pris med hund 1200kr (två halvdagar).
 Pris utan hund 700 kr (observatörer två halvdagar).

Du betalar senast en vecka innan kursstart på Bankgiro: 683-7249 eller på Swish 123 281 7575  Anmäl dig till kursen genom formuläret nedan!

Anmälan är bindande!

Varmt välkomna till ett roligt halvdagsläger mitt i semesterparadiset på Västkusten.

Tanums Brukshundklubb

- klubben för Dig och Din hund -