Sommar, Sol & Salta bad….

Tre veckor har försvunnit i ett nafs, tre fantastiska sommarveckor med växlande väder och temperatur. Denna sommar går nog till en av historiens kallaste sommar men VILKET bra väder för att träna hund, tävla med hund och framför allt bara vara precis som semestern skall vara. Att träna passivitet är lika viktigt för oss som för våra hundar, lika viktigt som att vara aktiv, att våra hundar kan vara passiva betyder att de kan koppla av när vi så ber dem om det. Efter passivitet kommer givetvis aktivitet, vi ber er att bli AKTIVA klubbmedlemmar det är viktigt att vi ALLA känner att detta är MIN klubb. ”Jag har byggt upp denna klubb”, ”jag är delaktig i klubben”. För just så är det: UTAN DIG finns det ingen klubb!!

TILLSAMMANS ÄR VI TANUMS BRUKSHUNDKLUBB.

I förra brevet informerade vi om vår planering under medlemsmötet den 14 april. För att nämna några var det: förbränningstoalett, städdag, tävling i lydnad, öppet-hus och temaföreläsning, kurser så som Agility, allmänlydnad, Rallylydnad nybörjare, valpkurs, ringträningskurs, Allt är klart och genomfört! Bra gjort alla!

Det vi har kvar nu är: Installation av värmepump och renovering av stugan där taket och väggpanelen skall bytas och målas samt att golvet i köket skall lagas.

Eftersom Klubbstugan är i STORT renoveringsbehov behöver så många medlemmar som möjligt hjälpa till. Vi bestämde att förlägga renovering av taket till de två sista helgerna i augusti d.v.s. 22-23/8 samt 29-30/8 vi hoppas naturligtvis på kanonbra väder.

Vi har fått OK från en snickare hittills som kommer att vara vår expert, ALLA medlemmar behövs till detta stora projekt. Ju fler vi är som hjälps åt desto snabbare går det. Så kavla upp ärmarna och kom med!

Vi går nu ut och ber er avsätta tid för denna renovering av klubbstugan, som tillhör oss alla, med först och främst taket som skall läggas om då det har blivit röta i en takstol.

Låt oss hjälpas åt med denna renovering av klubbstugan så vi alla kan fortsätta träna hund i en härlig miljö. Att vi kan ha tak över huvudet när vi har teorilektioner, föreläsningar, egenträning, tävlingssekretariat.

För vad är en klubb utan klubbhus? En träningsoas utan möjlighet till toalett? En kursverksamhet utan tak över huvudet? En råkall frusen eftermiddag utan kaffe och en blöt, kall och trött hund som bara vill komma in?

Blöt hund

Ni anmäler er till ordf@tanumsbk.se så fort som möjligt dock senast den 2 augusti för medverkan till renovering av stugan. Självklart bjuder vi på både mat och dryck för alla som är med.

Somriga hälsningar

Ordföranden Tanums Brukshundklubb